Köksredskap och maskiner!

Jag är ju som person väldigt modeintresserad och har insett att jag inte har det jätte lätt att fokusera när jag ska göra något som inte har något med mode att göra. Till exempel som matlagningen. Jag tycker om att laga mat och vill gärna lära mig mer, men det är så svårt att faktiskt motivera mig själv till att stå och aktivt laga mat i två timmar om man ska ha något riktigt härligt till middag. Speciellt när jag är 60% säker på att jag gör något fel så att resultatet ändå inte blir vad jag hoppas och receptet lovar. Men, jag har nu kommit på ett sätt som kan få mig att faktiskt vilja vara i köket mycket och ofta. Jag ska piffa upp mitt kök med nya, SNYGGA, maskiner och redskap. Köpa hem formar och kastruller i alla storlekar och alla verktyg som man kan tänkas behöva i matlagningskonsten! 🙂 Och tänk vad snyggt mitt kök kommer bli när det är helt uppdaterat och fullt utrustat till vilka rätter som helst!

Mitt första inköp var en köksmaskin från Bodum! Egentligen gick jag nog endast på utseende den här gången, men Bodum är väl alltid ett säkert val. Nu ska jag snart ut på shoppingrunda med Elin och inhandla en himla massa stekspadar, penslar och vispar! Detta kommer bli så himla fint!! Och jag kommer bli så himla duktig i köket, om min plan fungerar!

bodum

 

Avundsjuk? Köp din köksmaskin här! 🙂

14 thoughts on “Köksredskap och maskiner!

  1. Det som är så roligt! Dock är jag inte heller mycket för recept, improviserar så det ryker! Men det är ju så roligt när det blir bra. Då hamnar det på bloggen direkt 😉 Håller tummarna att planen fungerar!

    Like

  2. Åh tack så mycket! Han börjar bli riktigt fin lillpojken, har ju en bengal också som är minst lika vacker! :))

    Det är ju mycket roligare att ha snygga köksredskap när man inte är superintresserad av matlagning själv. Det hjälper som till en hel del med motivationen 😉

    Like

    1. Åh, bengaler är så himla fina de också!! 🙂
      Ja, det gör verkligen det! Känner mig redan sjukt mycket mer motiverad, speciellt att se vad maskinen kan göra för underverk! 😉

      Like

Leave a Reply

