Härlig påskhelg med alldeles för mycket mat!

Har verkligen en härlig påskhelg måste jag säga. Idag har vi ätit så himla mycket god påskmat. Jag har inte gillat sill tidigare men nu tycker jag faktiskt att det börjar bli ganska gott. Jag har lite svårt för de traditionella sillarna, jag vill gärna ha den krämiga inläggningen. Särskilt drömsill tycker jag är god, och senapssill med ägg. Jag sover hos mina föräldrar inatt och åker hem imorgon. Mysigt att spendera tid med dom. Det är ju det man ska passa på att göra under högtider som påsken, umgås 🙂 Vi har bra kontakt visserligen så vi ses ju ofta ändå, oavsett om det är högtid eller inte. I torsdags följde jag med dom på ett besök Hos byggmax. De ska renovera lite grann hemma nämligen. Inte någon stor renovering, men lite nytt golv och ny färg på väggarna ska dom ha, framförallt i vardagsrummet men nu när dom har satt igång så blir dom sugna på att fixa ännu mer. Slutar kanske med ett helt renoverat hus 😉

Jag är proppmätt efter all påskmat så en löptur är inte aktuellt idag, däremot ska vi komma ut på en promenad. Känns som en utmaning, bara det. Påskmaten ligger och jäser i magen, haha! Men imorgon ska jag nog komma ut på en löptur när jag är hemma igen. Ser fram emot det. Har verkligen fastnat för löpningen!

Gott!
Gott!
Leave a Reply

